مقالات

چطور کلیدهای پیانو‌ را نامگذاری کنیم

چطور کلیدهای پیانو‌ را نامگذاری کنیم

آيا از این موضوع اطلاع دارید که باید چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم؟، آیا اصلا می دانید که پیانو چند کلید دارد؟. دنیای موسیقی یک دنیای بسیار وسیع و گسترده است که ساز ها و سبک های مختلفی را در بر می گیرد، ساز ها و سبک هایی که هر کدام دنیای خاص و وسیعی دارند. یکی از دسته های آلات موسیقی هم ساز های صفحه کلید دار هستند که معروف ترین آن ها پیانو میباشد. پیانو یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین ساز های ساخته شده به دست بشر است که صدایی دلنشین و روح انگیز دارد. در صورتی که شما هم به دنبال آموزش پیانو ایرانی هستید و می خواهید در مورد پیانو و برای مثال در مورد این که چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم آشنا اطلاعات بیشتری بدست آورید، در ادامه بحث چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم هم همراه سپهر ملودی بمانید.

پیانو چند کلید دارد؟

اما قبل از اين كه به سراغ اين بحث كه چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم برویم، ببینیم که پیانو چند کلید دارد. شاید اغلب ما در مورد ساز پیانو اطلاعات کلی و جامعی داشته باشیم . برای نمونه این ساز از طریق چکش هایی که به وسیله سیم به هر کلید متصل است ، صداهایی در طول موج های مختلفی تولید میکند. یا مثلا توانایی تولید 8 اکتاو را دارد که دامنه صوتی بالایی در میان سازها محسوب میشود. با انواع پیانو که در نام های گرند ، ایستاده و دیجیتال تولید می شوند آشنایی داریم.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین نت های پیانو

اما در مورد ساده ترین و ظاهری ترین ویژگی پیانو یعنی اين كه پیانو چند کلید دارد بی اطلاع هستیم و جوابی نداریم. اطلاع از اینکه پیانو چند کلید دارد و هر کدام چه جایگاهی دارند کمک شایانی به ما در آموختن ساز پیانو دارد. بد نیست بدانید به کلیدهای سیاه و سفید، کلاویه گفته می شود که با فشردن آنها صدای نت مورد نظر پخش می شود. کلیدهای سمت راست در هر مدل پیانو، نت های وسط و زیر را تولید می کند و برای نواختن نت های بم باید از کلیدهای سمت چپ استفاده کنید.

چطور کلیدهای پیانو‌ را نامگذاری کنیم

چطور کلیدهای پیانو‌ را نامگذاری کنیم

اما در نهایت پیش از صحبت درباره این که چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم، و در مورد این که پیانو چند کلید دارد باید گفت که تعداد کلی کلیدهای پیانو 88 تاست. این کلیدها به رنگ های سیاه و سفید، به صورت یک در میان کنار یکدیگر قرار گرفته اند. پیانو در مجموع 52 کلید سفید و 36 کلید سیاه دارد. شاید در نگاه اول به این همه کلید، تصور کنید یادگیری پیانو و آموزش پیانو ایرانی کاری غیر ممکن است. اما خواهید دید که با یادگیری مرحله به مرحله توسط اساتید برجسته مثل سپهر ابراهیمی، علاوه بر اینکه از آموختن این ساز جذاب لذت میبرید، به دیگران نیز پیشنهاد می کنید. برای یادگیری پیانو به بهترین شکل به سایت سپهر ملودی مراجعه نمایید.

چطور کلیدهای پیانو‌ را نامگذاری کنیم؟

اما پس از این که با بحث پیانو چند کلید دارد آشنا شدیم، نوبت به آن می رسد که ببینیم باید چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم. برای این کار ابتدا از تعریف کلاویه های پیانو شروع می کنیم. کلاویه در واقع همان کلیدها و یا شستی‌های روی پیانو است که به موزیسین اجازه می‌دهد تا با فشار دادن آن‌ها، قطعات موزیک را اجرا کند. این کلاویه‌ها و دکمه‌های روی پیانو حالتی دارند که می‌توان شدت نواختن موزیک را، با شدت فشار وارده بر آن‌ها، معین نمود. به همین دلیل گفته می‌شود که صدای تولید شده توسط پیانو، با احساس پیانیست کاملا در ارتباط است. این حساسیت در نواختن موسیقی در پیانوهای اکوستیک بیشتر از دیگر انواع آن وجود دارد و باعث می‌شود تا احساس فردی که در حال نواختن است به خوبی به شنونده منتقل شود. در قسمت پایینی این پاراگراف هم چندین راه در پاسخ به این سوال که چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم آورده شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی بهترین کیبورد برای آموزش پیانو

نشانه‌گذاری نت‌ها با رنگ: یکی از راه ها در پاسخ این که چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم این است که اگر برای یک مبتدی جوان پیانو را برچسب گذاری‌‌ می‌کنید‌‌، کدگذاری رنگی‌‌ می‌تواند گزینه خوبی باشد. کودکانی که هنوز‌‌ نمی‌توانند بخوانند یا بنویسند‌‌، در اوایل آموزش موسیقی خود‌‌، با استفاده از سیستم کدگذاری رنگ‌‌، نت‌‌ها را یاد‌‌ می‌گیرند. برخی از مبتدیان بزرگتر ابتدا شروع به یادگیری نوازندگی با گوش دادن می‌کنند. اگر از همان ابتدا فقط با استفاده از حس شنوایی نوازندگی کنید ، دیگر قادر به نت‌خوانی آهنگ مورد علاقه خود نخواهید بود. براي استفاده از این روش میتوانید به شکل زیر عمل کنید.

برچسب گذاری با پیدا کردن C میانه شروع کنید و یک نقطه قرمز روی آن بچسبانید.

یک نقطه سبز روی D قرار دهید.

یک نقطه زرد روی E.

 یک نقطه نارنجی روی F.

در آخر‌‌، یک نقطه سیاه روی G.

چطور کلیدهای پیانو‌ را نامگذاری کنیم

چطور کلیدهای پیانو‌ را نامگذاری کنیم

نوشتن کلید ها با برچسب سفید بر روی پیانو: همانطور که از عنوان مشخص است‌‌، برچسب زدن کلیدها با نوشتن تمام نت‌‌ها روی آن، شامل قرار دادن کل الفبای موسیقی روی صفحه کلید می‌شود. در اين روش، در پاسخ به این که چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم، آنچه نیاز دارید برچسب رولی سفیدی است که‌‌ می‌توانید آن را در هر لوازم التحریری پیدا کنید. همچنین‌‌ می‌توانید از برچسب‌‌های نامگذاری دور آبی استفاده کنید که‌‌ می‌توانید خود آنها را به اندازده‌های کوچکتر برش دهید.

کنار گذاشتن همه چیز – نت‌‌ها و نت‌نویسی‌ ها: این گزینه از این که باید چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم مناسب برای افرادی است که‌‌ می‌خواهند ره صدساله را یک شبه طی کنند. اگر‌‌ می‌خواهید ببینید نت‌‌هایی که در موسیقی می‌زنید به چه صورت هستند‌‌، باید از این روش استفاده کنید. شما تمام نت‌‌های روی پیانو را با نام‌ آنها‌‌، و یک تصویر کوچک از نت آن برچسب گذاری خواهید کرد. آنچه نیاز دارید این بار مجموعه‌ای از برچسب‌‌های پیانو است که به طور خاص برای این کار طراحی شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه تدریس خصوصی پیانو

آموزش پیانو ایرانی

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم مثل پیانو چند کلید دارد، آموزش پیانو ایرانی، چطور کلیدهای پیانو را نامگذاری کنیم و… برای شما مفید واقع شده باشد. شما با دانستن اين كه بايد چطور کلید های پیانو را نامگذاری کنیم و با شناخت نت مربوط به کلید خاص، راحت میتوانید آن کلید را بنوازید و صدای مربوطه را هم بشنوید. از همین جا متوجه می شویم که این که چطور کلید های پیانو را نامگذاری کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. در کل اما اگر که به دنبال آموزش پیانو ایرانی هستید، به شما توصیه می شود که به سایت سپهر ملودی مراجعه کنید و با تماس با شماره درج شده در سایت، تحت آموزش استاد سپهر ابراهیمی قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *