مقالات

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو

آیا شمایی که علاقه مند به یادگیری پیانو هستید و یا به دنبال آموزش پیانو هستید، می دانید بهترین کیبورد برای آموزش پیانو کدام کیبورد ها هستند. از آنجایی که پیانو یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین ساز ها در جهان و ایران، ساز پیانو است، راه ها، شیوه ها و همچنین دستگاه ها و وسیله های مختلفی هم برای نواختن آن وجود دارند. البته تاثیرگذاری هر کدام از این شیوه ها یا دستگاه های نواختن پیانو به اندازه ی مشخصی است و یکسری از وسایل یا شیوه ها برای یادگیری پیانو از دیگران بهتر هستند. برای این که بیشتر در مورد مطالبی مثل کیبورد پیانو، بهترین کیبورد برای آموزش پیانو از صفر، پیانو آکوستیک، پیانو دیجیتال، یادگیری پیانو با میدی کیبورد، ارگ مناسب برای آموزش پیانو، قیمت کیبورد پیانو و… آشنا شوید، در ادامه بحث بهترین کیبورد برای آموزش پیانو هم همراه سپهر ملودی بمانید.

بهترین کیبورد پیانو

قبل از این که ببینیم بهترین کیبورد برای آموزش پیانو کدام کیبورد است یا از قیمت کیبورد پیانو مطلع شویم، بهتر است که تعریف کلی پیانو را کمی مرور کنیم. ساز پیانو در سال 1709 توسط بارتولومئو کریستوفری از روی سازی به نام هارپسیکورد ساخته شد. این ساز بیشترین وصعت صوتی را در بین سازهای رایج دارد (حدود هفت اکتاو)، و جعبۀ صوتی بسیار بزرگی دارد که سیم ها و چکش های متعددی در آن تعبیه شده است. پیانو یکی از سازهای صفحه ‌کلیددار و مشهورترین آن‌ها است. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌هایی با سیم‌های فلزی آن در داخل جعبه چوبی تولید می‌شود. این چکش‌ها در اثر فشرده شدن کلاویه‌ها به حرکت در می‌آیند.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش پیانو چقدر طول می کشد؟

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو

اما به بحث اصلي مقاله یعنی بهترین کیبورد برای آموزش پیانو رسیدیم. کیبورد یا صفحه کلیدی که مد نظر ما و شما است، کیبورد و صفحه کلید کامپیوتر نیست، بلکه صفحه ای از کلید های مخصوص پیانو یا ارگ که به کلاویه مشهور هستند، است، که به کمک آن ها می توان موسیقی و آوا تولید کرد. در بخش زیرین یکسری از بهترین کیبورد برای آموزش پیانو که شما می توانید با پرداخت قیمت کیبورد پیانو، و با مراجعه به سایت سپهر ملودی به کمک آن ها آموزش پیانو را فرا بگیرید آورده شده اند.

پیانو آکوستیک

اگر نگوییم بهترین، یکی از بهترین کیبورد برای آموزش پیانو ها، پیانو آکوستیک است. شیوه ساخت پیانو های آکوستیک به سبک همان شیوه تولید پیانو اولیه است و همچنین صدایی هم که شما میشنوید کاملا به صورت طبیعی ساخته میشود. نحوه کار پیانو های آکوستیک به صورت مکانیکی است، یعنی وقتی که کلاویه را می فشارید چکش های متصل به کلاویه به سیم های فلزی در جعبه پیانو برخورد کرده و با ارتعاش سیم ها صدا را تولید میکنند.رسیم های پیانو به صفحه ای که صفحه صدا نامیده میشود متصل هستند. کار صفحه صدا هم این است که صدا را تقویت میکند.

پیانو دیجیتال

اگر پیانو آکوستیک را در رتبه اول قرار دهیم، پیانو دیجیتال در رتبه دوم بهترین کیبورد برای آموزش پیانو قرار می گیرد. هدف از تولید این پیانوها استفاده راحت و تولید صدای مشابه با پیانو های آکوستیک بوده است. اما این نوع پیانوها همواره مخالفینی نیز داشته و دارند که مدعی هستند پیانوهای دیجیتال نوی کیبورد تلقی میشوند و پیانو نیستند. دلیل این موضوع هم این است که عمل تولید صدا در پیانو های دیجیتال به طور مکانیکی نیست، و عمل تولید صدا به شکل مجازی و الکتریکی صورت می گیرد.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی بهترین آموزش های آنلاین پیانو

یادگیری پیانو با میدی کیبورد

اما یکی از بهترین کیبورد برای آموزش پیانو ها که از قیمت کیبورد پیانو بسیار کمتری نسبت به پیانو آکوستیک و حتی دیجیتل برخوردار است، میدی کیبورد است که با مراجعه به سایت سپهر ملودی و استاد سپهر ابراهیمی، و به کمک یادگیری پیانو با میدی کیبورد، می توانید نواختن پیانو را با آن فرا بگیرید. این محصولات از ۲۵ کلاویه تا ۸۸ کلاویه طراحی و تولید شده اند. کلمه MIDI مخفف کلمات Musical Instrument Digital Interface به معنای “رابط دیجیتال آلات موسیقی” است. MIDI زبانی‌ است که به کامپیوتر، آلات موسیقی و سخت‌افزارهای مرتبط، امکان تعامل با همدیگر را میدهد. اجزای تشکیل ‌دهنده MIDI شامل رابط (کارت صدا)، اتصالات و برنامه‌ای که داده‌های میدیِ ارسال شده، توسط آن قابل خواندن باشد.

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو

در مورد یادگیری پیانو با میدی کیبورد و در کل میدی کیبورد، باید بدانید که بسیاری از تنظیم کنندگان و افرادی که می‌خواهند با استفاده از میدی کیبوردهای خود، به نوشتن لاین‌های مختلف در پروژه‎‌های خود بپردازند، محصولاتی را خریداری می‌ کنند که دارای ۲۵ تا ۴۹ کلاویه باشد. این میدی کیبوردها اندازه کوچکی دارند و به راحتی بر روی میز استودیوی آن ‌ها قرار می‌گیرد. اما اگر شما می‌خواهید با استفاده از میدی کیبورد خود به طور اختصاصی به نواختن پیانو و یادگیری آن بپردازید، بهترین کیبورد برای آموزش پیانو برای شما میدی کیبوردی است که دارای ۶۱ کلاویه یا ۸۸ کلاویه باشد.

ارگ مناسب برای آموزش پیانو

به بحث ارگ مناسب برای آموزش پیانو در مقاله بهترین کیبورد برای آموزش پیانو رسیدیم. در حقیقت می توان گفت شما با خرید کیبورد یا همان ارگ موسیقی هزینه کمتری می کنید نسبت به خرید یک پیانو، ولی توصیه می کنیم که اگر برای خرید پیانو مشکلی ندارید حتما از همان ابتدا پیانو تهیه کنید چرا که در ازای شباهت هایی که این دو ساز با یکدیگر دارند، تفاوت های بسیاری هم دارند که باعث می شود تا ارگ برای آموزش پیانو خیلی مناسب نباشد. از همین رو توصیه می کنیم که اگر مجبور به این کار هستید فقط به طور موقتی از ارگ به جای پیانو استفاده نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: تدریس خصوصی پیانو در منزل

قیمت کیبورد پیانو

مطالبی در طی مقاله بهترین کیبورد برای آموزش پیانو بیان شدند مثل پیانو آکوستیک، کیبورد پیانو، پیانود دیجیتال، یادگیری پیانو با کیبورد، ارگ مناسب برای یادگیری پیانو، بهترین کیبورد برای آموزش پیانو، قیمت کیبورد پیانو و…  تا اطلاعات شما عزیزی که به دنبال یادگیری پیانو هستید، در مورد یادگیری پیانو بالا تر برود. اگر که به دنبال آموزش پیانو در منزل یا کلاس های جمعی هستید، قطعا باید به فکر خرید و تهیه یک دستگاه پیانو یا کیبورد باشید. برای انجام این کار به شما پیشنهاد می شود که به سایت سپهر ملودی مراجعه نمایید. استاد سپهر ابراهیمی یکی از مجرب ترین و بهترین اساتید در حوزه آموزش پیانو است و آمادگی دارد که هم در بحث تهیه پیانو و کیبورد، و هم در بحث آموزش صفر تا صد پیانو، به شما کمک های شایانی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *