مقالات

بهترین سن برای یادگیری پیانو

بهترین سن برای یادگیری پیانو

بهترین سن برای یادگیری پیانو چه زمانی است؟ پیانو یکی از سازهای کلاسیک است که در ایران و جهان طرفداران زیادی دارد و در کل بسیار محبوب است، که همین محبوبیت هم باعث شده است سالیانه در سراسر جهان افراد زیادی وجود داشته باشند که علاقمند به یادگیری نواختن پیانو باشند. یکی از مسائلی که برای این افراد همیشه سوال است، این است که آیا با توجه به سن و سال آنها امکان یادگیری پیانو وجود دارد یا خیر. در صورتی که این موضوع سوال شما هم هست و یا در کل اگر که به دنبال یادگری نواختن پیانو هستید، در ادامه مقاله بهترین سن برای یادگیری پیانو هم همراه سپهر ملودی بمانید تا به مسائلی مثل آموزش پیانو برای کودکان و آموزش پیانو برای بزرگسالان، هزینه آموزش پیانو و… بپردازیم.

ویژگی های آموزش پیانو

بیایید پیش از آن که بگوییم که بهترین سن برای یادگیری پیانو چه سنی است، به این که آموزش پیانو و کلاس پیانو چه ویژگی هایی دارند بپردازیم. آهنگی که پیانو تولید میکند موسیقی است و پیانو هم یک ساز است، از همین رو نواختن پیانو هم یک هنر محسوب میشود و شما هم با شرکت در کلاسهای آموزش پیانو یک هنرجو محسوب میشوید. کلاس و آموزش پیانو هر کدام ویژگی ها و مشخصه هایی دارند که شمایی که به فکر یادگیری نواختن پیانو هستید، فارغ از سن و سالتان، باید با آنها آشنا باشید تا ببینید که آیا با توجه به این ویژگیها شرایط شروع آموزش پیانو و شرکت در کلاسهای آن را دارید یا خیر. در قسمت زیرین برخی از ویژگی های کلاس پیانو گردآوری شده اند.

بهترین سن برای یادگیری پیانو

بهترین سن برای یادگیری پیانو

کسب اطلاعات بیشتر: تدریس خصوصی پیانو در سعادت آباد

  • یک بحثی که میشود گفت تقریبا ربطی به بهترین سن برای یادگیری پیانو ندارد این است که پس از شروع دوره آموزش پیانو شما باید به صورت ماهیانه میزان مشخصی بابت هزینه آموزش پیانو بپردازید.
  • شما باید پیگیر باشید و در مدت زمان بین برگزاری کلاس هایتان به تکرار و تمرین آموزه های استاد، و تمرین نواختن پیانو بپردازید.
  • شما باید به صورت یک یا چند بار در هفته، در کلاس پیانو شرکت کنید. این کلاس بسته به میل شما میتواند خصوصی یا آموزشگاهی باشد.
  • برای یادگیری پیانو شما باید عزم و اراده نسبتا قوی ای داشته باشید و در صورت انجام کار و نواختن قطعات به صورت اشتباه ناامید نشوید و مجددا دوباره تلاش کنید.
  • شما برای این که قادر باشید نواختن پیانو را فرا بگیرید، به این نیاز دارید که مقداری هزنیه آموزش پیانو کنید و اقدام به تهیه یک دستگاه پیانو کنید، زیرا چه در صورتی که به کلاس آموزشگاهی بروید و چه در صورتی که به آموزش پیانو در منزل بپردازید، در هر دو حالت به دستگاه پیانو در منزل تان نیاز دارید تا قطعات موسیقی و آموزه های استاد را با آن تمرین کنید.
  • چه در زمان برگزاری کلاسها و چه در زمان تمرین کردن باید از تمرکز و توجه بالایی برخوردار باشید تا به بهترین و سریع ترین شکل ممکن بتوانید نواختن آن را فرا بگیرید.

بهترین سن برای یادگیری پیانو

رسیدیم به بحث اصلی مقاله امروز یعنی بهترین سن برای یادگیری پیانو. به طور کلی برای یادگیری پیانو محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و چه شما 100 ساله باشید و چه 4 ساله، میتوانید برای یادگری پیانو اقدام کنید. اما با این حال ظرافت ها و مسائلی هم درباره سن و سال وجود دارد، به طوری که مثلا شما هیچگاه قادر نخواهید بود به کودک 2 ساله نواختن پیانو را یاد بدهید، زیرا آن کودک خردسال هنوز به درک درستی از اطراف خودش نرسیده و توانایی یادگیری چنین چیزی را ندارد. یا مثلا آموزش پیانو برای فرد 100 ساله ممکن است، اما به علت کهولت سن فد روند یادگیری برای فرد 100 ساله کمی سخت خواهد بود.

به طور کلی اما با توجه به همه این حرف ها، می شود گفت که یادگیری پیانو به جز در برخی مسائل، برای تمامی سنین و افراد ممکن است و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد، زیرا چیزی که در بحث آموزش پیانو از همه چیز مهم تر است، بهترین سن برای یادگیری پیانو نیست، بلکه میزان شوق، علاقه، عزم و اراده، و جدیت فردی است که قصد یادگیری پیانو را دارد. اما در مورد بهترین سن برای یادگیری پیانو هم باید گفت که آنطور که اطلاعات و تحقیقات انجام شده نشان میدهند، بهترین سن برای یادگیری پیانو بین 6 تا 7 سال میباشد.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی بهترین کتاب آموزش پیانو برای کودکان

بهترین سن برای یادگیری پیانو

بهترین سن برای یادگیری پیانو

آموزش پیانو برای بزرگسالان

یکی از مطالب که در بحث بهترین سن برای یادگیری پیانو باید آن بدانید، این است که گروه اصلی ای که معمولا برای یادگیری و آموزش پیانو در کرج یا در هر شهر دیگری اقدام میکنند، بزرگسالان هستند. در تعریفات قانونی و چیزی که در جامعه هم عرف است، انسان از سن 18 سالگی بزگسال در نظر گرفته میشود و وقتی هم که صحبت از آموزش پیانو برای بزرگسالان میشود، منظور همین افراد 18 سال به بالا هستند. آموزش پیانو برای بزرگسالان به این جهت که آنها به بلوغ فکری و عقلی رسیده اند کار زیاد سختی نیست اما مطلبی که درباره آن وجود دارد این است که دغدغه ذهنی بزرگسالان نسبت به کودکان بسیار بیشتر میباشد و آنها همین علت کارشان برای یادگیری پیانو کمی سخت تر از آموزش پیانو برای کودکان است. اما در صورتی که فرد علاقه، و عزم و اراده جدی داشته باشد و تمرین و تکرار انجام دهند، به بهترین شکل نواختن پیانو را فرا خواهد گرفت. برای بزرگسالان همچنین می توانید از آموزش پیانو به صورت آنلاین نیز استفاده کنید.

بهترین سن کودکان برای یادگیری پیانو

یکی دیگر از گروه های اصلی ای که برای یادگیری پیانو اقدام میکنند کودکان هستند. والدین یا همان پدر و مادر همیشه خیر و خوبی کودکان و فرزندانشان را میخواهند و همواره سعی میکنند تا زمانی که فرزندشان کودک است و هنوز به بلوغ عقلی و فردی نرسیده است، تا میتوانند به او مهارتها و هنرهای مختلفی را بیاموزند. از همین رو سالیانه افراد بسار زیادی در سراسر جهان آموزش پیانو برای کودکانشان را شروع میکنند. آموزش پیانو برای کودکان از این جهت که سطح دغدغه پایینی دارند آسان تر است، و به همین علت هم است که به سنین کودکی بهترین سن برای یادگیری پیانو میگویند، اما از این جهت که کودکان روحیه لطیف تری دارند و به این جهت که زود از هر چیزی خسته میشوند و باید کلاس پیانو برای کودکان به حالت بازی باشد، آموزش پیانو سختی های خودش را هم برای کودک دارا میباشد.

حتما در مورد تدریس خصوصی پیانو شنیده اید. یادگیری هر کاری در صورتی که در محیطی آرام و بدون دلهره باشد کودک شما راحت تر می تواند به یادگیری بپردازد. در صورتی که در منزل فضای کافی برای یادگیری کودکتان دارید می توانید از استاد آموزش پیانو بخواهید برای تدریس خصوصی پیانو فرزندتان به منزل شما بیاید. برای این کار کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

هزینه آموزش پیانو

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله بهترین سن برای یادگیری پیانو برای شما مفید بوده باشند. در صورتی که با انجام بررسی های لازم و تحقیقات، به این نتیجه رسیدید که برای ثبت نام در کلاس پیانو، با پرداخت هزینه آموزش پیانو اقدام کنید، به شما توصیه میشود که به سایت سپهر ملودی مراجعه کنید. با مراجعه به سایت سپهر ملودی و با تماس با شماره های درج شده در سایت شما میتوانید مشاوره ای درباره نحوه آموزش پیانو بگیرید، و پاسخ سوالات خود مثل بهترین سن برای یادگیری پیانو را هم پیدا کنید، علاوه بر این و مهم تر از همه هم، شما با مراجعه به سپهرملودی میتوانید دوره آموزش پیانو برای بزرگسالان یا دوره آموزش پیانو برای کودکان را، تحت نظر استاد سپهر ابراهیمی که از بهترین اساتید پیانو در تهران و کرج میباشد، شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *