مقالات

آموزش پیانو چقدر طول میکشد؟

آموزش پیانو چقدر طول میکشد؟

یکی از سوالاتی که خیلی از افرادی که به دنبال یادگیری پیانو هستند در ذهن دارند، این است که آموزش پیانو چقدر طول میکشد؟ هنر یکی از مباحثی است که علاقه به آن در ذات انسان است،‌ به همین دلیل هنگام دیدن اثری هنری روح انسان جلا پیدا می کند. به طور کلی طبق دسته بندی کنونی، هنر به هفت دسته کلی تقسیم می شود که یکی از این اصلی ترین دسته ها موسیقی است. موسیقی چیزی است که با نواخته شدنش حال انسان دگرگون می شود و در هر حالی، چه خوشحالی و چه غم، باعث بهتر شدن حال انسان می شود. یکی از آلات موسیقی پر طرفدار اما که صدای بسیار دلنوازی تولید می کند، پیانو است. در ادامه بحث آموزش پیانو چقدر طول میکشد هم همراه سپهرملودی باشید تا بهتر و بیشتر در مورد مسائلی مثل پیانو، این که آموزش پیانو چقدر طول میکشد و آموزش صفر تا صد پیانو بیشتر بدانید.

زمان یادگیری پیانو

اما قبل از این که ببینیم آموزش پیانو چقدر طول میکشد یا آموزش صفر تا صد پیانو به چه شکلی است، بهتر است که با ساز پیانو کمی آشنا شویم. پیانو یکی از سازهای محبوب جهانی است که توسط بارتولومئو کریستو فوری، در سال 1709 در کشور ایتالیا اختراع شد. صدای پیانو در اثر برخورد چکشهایی با سیمهای فلزی آن در داخل جعبه چوبی تولید میشود. این چکش‌ها در اثر فشرده شدن کلاویه‌ها به حرکت در میایند. سیم‌های پیانو به صفحه‌ای موسوم به صفحه صدا متصل شده ‌اند که نقش تقویت ‌کننده صدای آنها را دارد. پیانو بالاترین دامنه صوتی را در بین سازهای معمول به جز ارگ کلیسا دارد، به طوریکه در شکل فعلی ‌اش بطور معمول هشت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۷ تا ۴۱۸۶ هرتز می‌باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش آنلاین پیانو

آموزش پیانو چقدر طول میکشد؟

آموزش پیانو چقدر طول میکشد؟

آموزش پیانو چقدر طول میکشد؟

اما به بحث اصلي مقاله يعني اين كه آموزش پیانو چقدر طول میکشد رسیدیم. نوازندگی پیانو و آموزش صفر تا صد پیانو به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که آن ها را در زیر می بینیم.

مبتدی: اولین سطح یادگیری پیانو تحت نظر استاد سپهر ابراهیمی، سطح مبتدی است. در این سطح است كه افراد بیشتر از همیشه این سوال که آموزش پیانو چقدر طول میکشد را در ذهن دارند. در اين سطح اغلب افراد می توانند ملودی های ساده را با دست راست و برخی از آکوردها را با دست چپ بزنند. افراد مبتدی قادر به تعویض سریع آکوردها نیستند، دست هایشان هنوز به استقلال کامل نرسیده است، همچنان به جایگاه کلاویه ها عادت نکرده اند، وابستگی زیادی به چشم ها دارند.

متوسط: در ادامه بحث آموزش پیانو چقدر طول میکشد باید گفت که پیانیست های متوسط می توانند برخی از آهنگ ها را بنوازند. توانایی تشخیص تفاوت آکوردها و طبقه بندی آن ها در گروه های مختلف را دارند. این افراد تمرینات مختلفی برای انگشت گذاری و گام نوازی انجام داده اند و به راحتی می توانند روی کلیدهای رایج حرکت کنند. با نت خوانی آشنا هستند و دستشان در حال استقلال یافتن است. نت خوانی کار دشواری است و پیانیست های متوسط در ابتدای این راه هستند.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش پیانو برای کودکان

پیشرفته: اینجا همان نقطه ای است که به اعتقاد من منظور بیشتر مردم از نوازندگی خوب پیانو است، و بیشتر این سوال که آموزش پیانو چقدر طول میکشد، سوال درباره این است که فرد کی به این مرحله می رسد. در این سطح، نوازنده كه تحت نظر استاد سپهر ابراهیمی آموزش دیده است، به راحتی می تواند انواع گام ها و آرپژها را روی تمام کلیدهای ماژور و مینور بنوازد. قادر است با ترکیب آکوردها و گام های مختلف، بداهه نوازی کند و هارمونی های اولیه و ساده ای را خلق کند. نوازندۀ پیشرفته، انگشتان ورزیده و آموزش دیده ای دارد و بدون تماشای کلیدها و جایشان روی پیانو، مستقیماً روی نتی که می خواهد فرود می آید.

کسب اطلاعات بیشتر: تدریس خصوصی پیانو در تهران

آموزش پیانو چقدر طول میکشد؟

آموزش پیانو چقدر طول میکشد؟

حرفه ای: پیانیست حرفه ای، زمان زیادی را برای تقویت مهارت های تکنیکی خود گذاشته است. او به راحتی انواع تمرینات سخت را انجام می دهد و این کار به یک روتین روزانه تبدیل شده است. نت خوانی نوازندۀ حرفه ای، عالی است ولی همچنان در برخی از آهنگ های دشوار که نت های پیچیده تری دارند، به سختی می افتد. پیانیست حرفه ای، به راحتی می تواند بداهه نوازی کند.

به صورت كلي اما در پاسخ این سوال که آموزش پیانو صفر تا صد تحت نظر استاد سپهر ابراهیمی و در کل آموزش پیانو چقدر طول میکشد می توان این گونه گفت که:

  • توانایی در نواختن پیانو و خواندن قطعات موسیقی در حد پایه: 6 ماه تا 2 سال.
  • توانایی در اجرای قطعات متوسط : 2 تا 10 سال.
  • توانایی در نواختن قطعات پیشرفته : 10 تا 15 سال.
  •  اجرای قطعات معمول موسیقی و پاپ : 2 تا 5 سال.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش پیانو در منزل

آموزش پیانو صفر تا صد

امید است که مطالب عنوان شده در طی مقاله آموزش پیانو چقدر طول میکشد، مثل پیانو، آموزش پیانو چقدر طول میکشد، آموزش صفر تا صد پیانو و… برای شما مفید واقع شده باشند. اما بطور کلی پیشنهاد میشود که برای آموزش صفر تا صد پیانو و یافتن پاسخ این سوال که آموزش پیانو چقدر طول میکشد، به سایت سپهر ملودی مراجعه کنید و با تماس با شماره های درج شده در سایت، هم از هزینه آموزش پیانو مطلع شوید و هم کار آموزش صفر تا صد پیانو را زیر نظر سپهر ابراهیمی که یکی از با تجربه ترین اساتید در زمینه آموزش پیانو میباشد، شروع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *