مقالات

آموزش پیانو با کیبورد

آموزش پیانو با کیبورد

معرفی بهترین استاد برای آموزش پیانو با کیبورد، گوشی و ارگ در تهران. خیلی از افراد در ایران و سایر نقاط جهان، به دنبال آموزش پیانو با کیبورد هستند. اگر که به پیانو و صدای تولیدی آن علاقه مندید، و دوست دارید که نواختن پیانو را آموزش ببینید، بهتر است این نکته را بدانید که برای یادگیری پیانو راه های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که برخی از آنها بسیار مفید و کارآمد، و برخی دیگر نه چندان خوب و نه چندان موثر واقع می شوند. یکی از این راه های آموزش پیانو در منزل یا کلاس های جمعی پیانو اما، آموزش پیانو با کیبورد است. در ادامه بحث هم همراه سپهر ملودی باشید تا بهتر و بیشتر در مورد مسائلی مثل آموزش پیانو در تهران با ارگ، میدی کیبورد برای یادگیری پیانو، آموزش پیانو با گوشی، آموزش پیانو با کیبورد و… بدانید.

آموزش پیانو با کیبورد

قبل از این که شروع به صحبت درباره مسائلی مثل آموزش پیانو با کیبورد یا آموزش پیانو با گوشی کنیم، بهتر است که کمی تعریف خود پیانو را با هم مروری کنیم. پیانو یکی از سازهای صفحه‌ کلیددار و مشهورترین آن ‌ها است. صدای پیانو در اثر برخورد چکشهایی با سیمهای فلزی آن در داخل جعبه چوبی تولید میشود. این چکش‌ها در اثر فشرده شدن کلاویه‌ها به حرکت در میایند. سیم‌های پیانو به صفحه‌ای موسوم به صفحه صدا متصل شده ‌اند که نقش تقویت ‌کننده صدای آنها را دارد. پیانو بالاترین دامنه صوتی را در بین سازهای معمول به جز ارگ کلیسا دارد، به طوریکه در شکل فعلی ‌اش بطور معمول هشت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۷ تا ۴۱۸۶ هرتز می‌باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش پیانو برای کودکان

آموزش پیانو با کیبورد، گوشی و ارگ

آموزش پیانو با کیبورد، گوشی و ارگ

اما یکی دیگر از چیز هایی که پیش از صحبت درباره آموزش پیانو با کیبورد باید بدانیم، بحث تعریف خود کیبورد یا همان صفحه کلید است. صَفحِه‌کلید یا کیبورد که در زبان انگلیسی به شکل Keyboard نوشته می شود، در کامپیوتر ها یک دستگاه جانبی و ورودی برای روش ورودی است که به کاربر اجازه تایپ میدهد. این دستگاه شبیه به ماشین تحریر است که با استفاده از یک آرایش از دکمه‌ ها به حالت اهرم مکانیکی یا سوئیچ الکترونیکی عمل میکنند. اما کیبورد یا صفحه کلیدی که مد نظر ما و شما است، کیبورد و صفحه کلید کامپیوتر نیست، بلکه صفحه ای از کلید های مخصوص پیانو یا ارگ که به کلاویه مشهور هستند، است، که به کمک آن ها می توان موسیقی و آوا تولید کرد. در بخش زیرین یکسری از کیبورد هایی  که شما می توانید به کمک آن ها آموزش پیانو با کیبورد را ببینید در زیر آورده شده اند.

آموزش پیانو با ارگ

اُرگ یا ارغَنون كه معادل ارگ در زبان فارسی است یکی از سازهای بادی و برقی است که نت‌ های آن بر روی صفحه‌ کلید يا همان كيبورد اجرا میشود. این ساز از قدیمی ‌ترین سازها در فرهنگ اروپائی است و در اجرای موسیقی مذهبی و کلیسایی از دیرباز بکار میرفته ‌است. در منابع عربی و فارسی قدیم به این ساز ارغنون میگفتند. ارگان بیشترین گستره صوتی را در میان تمام سازها داراست (حتی بیشتر از پیانو). شما برای یادگیری پیانو و آموزش پیانو با کیبورد می توانید مثل میدی کیبورد برای یادگیری پیانو، آموزش پیانو با ارگ را هم ببینید. در قسمت پایینی مزایا و معایب آموزش پیانو با ارگ را با هم می بینیم.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه کلاس پیانو در سال 1401

مزایا آموزش پیانو با ارگ

در حقیقت می توان گفت شما با خرید کیبورد یا همان ارگ موسیقی هزینه کمتری می کنید نسبت به خرید یک پیانو، ولی توصیه می کنیم که اگر برای خرید پیانو مشکلی ندارید حتما از همان ابتدا پیانو تهیه کنید چرا که در ازای شباهت هایی که این دو ساز با یکدیگر دارند، تفاوت های بسیاری هم دارند که باعث می شود تا مثل آموزش پیانو با گوشی، ارگ برای تمرین پیانو و آموزش پیانو با کیبورد، خیلی مناسب نباشد و توصیه می کنیم که اگر مجبور به این کار هستید فقط به طور موقتی از ارگ به جای پیانو استفاده نمایید.

معایب آموزش پیانو با ارگ

  •  کلاویه های کیبورد مانند پیانو نیست و بسیار سبک تر هستند که این باعث شکل گیری نادرست انگشتان نوازنده می شود.
  •  صدای کیبورد به هیچ عنوان کیفیت صدای پیانو را ندارد از این رو برای شنیداری نوازنده اصلا مناسب نیست.
  •  حالت کلیدها انعطاف پیانو را در برخی حرکات و تکنیک ها ندارد.
  • استایل و حالت نشستن در کیبورد بسیار متفاوت با پیانو است. پدال در کیبورد وجود ندارد یا مواردی که روی کیبورد نصب می شود کارایی مناسبی ندارند.

میدی کیبورد برای یادگیری پیانو

در کنار آموزش پیانو در منزل و آموزش پیانو با گوشی، یکی دیگر از راه هایی که برای یادگیری پیانو و به خصوص آموزش پیانو با کیبورد وجود دارد، میدی کیبورد برای یادگیری پیانو است. درست است که میدی کیبورد به هیچ وجه جای پیانو واقعی را نمی تواند بگیرد، اما در مقایسه با آموزش پیانو با ارگ، انتخاب بسیار بهتری است. در تعریف میدی کیبورد برای آموزش پیانو با کیبورد به شیوه میدی کیبورد برای یادگیری پیانو، باید گفت که بسیاری از شرکت‌ ها میدی کیبوردهایی با اندازه‌های مختلف به بازار عرضه میکنند که این محصولات از ۲۵ کلاویه تا ۸۸ کلاویه طراحی و تولید شده اند. کلمه MIDI هم مخفف کلمات Musical Instrument Digital Interface به معنای “رابط دیجیتال آلات موسیقی” است. MIDI زبانی‌ است که به کامپیوتر، آلات موسیقی و سخت‌افزارهای مرتبط، امکان تعامل با همدیگر را میدهد. اجزای تشکیل ‌دهنده MIDI شامل رابط (کارت صدا)، اتصالات و برنامه‌ای که داده‌های میدیِ ارسال شده، توسط آن قابل خواندن باشد.

آموزش پیانو با کیبورد، گوشی و ارگ

آموزش پیانو با کیبورد، گوشی و ارگ

آموزش پیانو با گوشی

نمي شود آموزش پیانو با گوشی را مثل شیوه هایی مانند آموزش پیانو با کیبورد یا میدی کیبورد برای یادگیری پیانو، یک شیوه آموزشی پیانو دانست. اما می شود گفت که اگر قصد دارید کودکانتان را با پیانو یاد آشنا کنید یا خودتان برای سرگرمی آن را امتحان کنید، اپ‌هایی باکیفیت در این خصوص شما را کمک خواهند کرد. پیانو ساز آسانی برای یاد گرفتن نیست، اما گوشی هوشمند شما ميتواند در شناخت کلیدهای این ساز و نت‌ خوانی کمک‌ تان کند. این اپ‌ هاي آموزش پیانو با گوشی جایگزینی برای دیدن آموزش پیانو با کیبورد یا خود پیانو تحت نظر یک استاد حرفه ‌ای مثل استاد سپهر ابراهیمی به شمار نمی ‌روند، اما مزایای خاص خود را دارند. در این اپ‌ها نکات آموزشی، جلسات درس و نمونه‌ هایی ضبط شده در دسترس شما هستند که می‌توانید برای تقویت مهارت خود از آن‌ها استفاده کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: قیمت تدریس خصوصی پیانو

آموزش پیانو در منزل

امید است مطالب بیان شده در طی بحث آموزش پیانو با کیبورد مثل آموزش پیانو با ارگ، میدی کیبورد برای یادگیری پیانو، آموزش پیانو در منزل، آموزش پیانو با کیبورد، آموزش پیانو زدن با گوشی و… برای شما مفید بوده باشند. اگر که به دنبال آموزش پیانو با کیبورد یا خود پیانو هستید، و دلتان می خواهد که برای تدریس پیانو، محبور نشوید از خانه تان خارج شوید و به جایی بروید، پیشنهاد ما به شما این است که شیوه آموزش پیانو در منزل را انتخاب کنید.

در شیوه تدریس خصوصی پیانو  در منزل، به صورت هفتگی یا ماهانه، استاد پیانو برای آموزش دادن پیانو به شما به محل زندگی یا هر محلی که شما دستگاه پیانوتان را در آنجا قرار داده اید می آید، نکات و مطالب آموزشی را به شما ارائه می دهد و بر روند نواختن تان نظارت می کند. برای شرکت در کلاس خصوصی آموزش پیانو با کیبورد یا آموزش پیانو با خود پیانو، سری به سایت سپهر ملودی بزنید و با تماس با شماره درج شده در سایت، تحت تعلیم استاد سپهر ابراهیمی که از بهترین اساتید آموزش پیانو در تهران و کرج است، قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *