آموزش پیانو در کرج

موضوعی که امروز، در این مقاله قرار است به آن پرداخته شود، مطلب آموزش پیانو در کرج می باشد. پیانو یکی از پرطرفدار ترین و خوش آوا ترین ساز های موسیقی می باشد که از دیر باز تاکنون مورد علاقه تعداد زیادی از افراد بوده است، و همچنین همواره آموزش پیانو و یادگیری آن هم از دغدغه های آن ها بوده است. در این مقاله ما قصد داریم تا به مطالبی درباره پیانو و آموزش پیانو در کرج بپردازیم. ادامه مقاله را از دست ندهید مخصوصا اگر که ساکن شهر کرج یا فردیس و حومه آن ها هستید.

آموزش تخصصی پیانو در کرج

آموزش پیانو در کرج یا حتی هر شهر دیگری هم به مانند آموزش و یادگیری هر مهارت یا هنر دیگری دارای نکاتی است که باید پیش از یادگیری پیانو آن ها را رعایت کنید. این نکات چیز هایی پیچیده ای نیستند اما در عین سادگیشان ضروری هستند و باید حتما رعایت شوند. یادگیری پیانو نکات بسیر زیادی دارد  که در قسمت پایینی به تعدادی از آن ها پرداخته ایم.

کلاس پیانو در کرج

برای یادگیری پیانو راه ها و شیوه های مختلفی پیش روی شما می باشد، برای این که نواختن پیانو را یاد بگیرید، به این نیاز خواهید داشت که تصمیم بگیرید، که می خواهید دوره یادگیری و آموزش پیانو در کرج تان به چه شکلی باشد، حضوری یا غیر حضوری، که پیشنهاد ما به شما قطعا حضوری است. برای آموزش پیانو در کرج به صورت خصوصی و حضوری هم شما باید از بین دو طریق، آموزش در منزل خودتان و آموزش در استدیو یا دفتر استاد، که در قسمت پایین به آن ها اشاره کرده ایم، یکی را انتخاب کنید.

آموزش پیانو در منزل کرج

اگر که دلتان می خواهد که برای آموزش پیانو در کرج یا فردیس‌، در کل شهر خودتان، محبور نشوید از خانه تان خارج شوید و به جایی بروید، پیشنهاد ما به شما این است که این شیوه را انتخاب کنید، در شیوه آموزش پیانو در منزل، به صورت هفتگی یا ماهانه، استاد پیانو برای آموزش دادن پیانو به شما به محل زندگی یا هر محلی که شما دستگاه پیانوتان را در آنجا قرار داده اید می آید، نکات و مطالب آموزشی را به شما ارائه می دهد و بر روند نواختن تان نظارت می کند. البته نا گفته نماند که هزینه ای که استاد در این شیوه از شما دریافت می کند نسبت به شیوه دیگر یعنی آموزش پیانو در استودیوی استاد بالاتر و بیشتر است.

آموزش پیانو در استودیوی استاد کرج

برای یادگیری پیانو در این روش همانطور که از اسمش هم پیداست، شما برای یادگیری و آموزش پیانو در کرج، شهر خودتان نیازمند این خواهید بود که به صورت دوره ای، ماهانه یا هفتگی به محلی که استاد مشخص می کند بروید تا استاد مطالب و مباحث آموزشی نواختن پیانو را به شما منتقل کند. هزینه ای که شما برای نواختن پیانو در این شیوه پرداخت می کنید نسبت به شیوه آموزش پیانو در منزل کمتر است. از مزیت این روش هم می توان این را گفت که آموزش پیانو به این دلیل که استاد امکاناتش در محل یا استودیوی خودش بیشتر است، بهتر می تواند مباحث را به شما منتقل کند.

بهترین استاد آموزش پیانو در کرج

در طول بحث سعی کردیم تا چیز هایی که شمایی که ساکن شهر کرج هستید و برای آموزش پیانو در کرج، به آن ها نیاز دارید را بهتان بگوییم، برای این کار در ابتدا نکاتی که باید پیش از شروع دوره یادگیری پیانو تان بدایند را برایتان بیان کردیم، با شیوه های حضوری آموزش پیانو در کرج بحث را ادامه دادیم و با مطلب نکاتی که در حین یادگیری پیانو خوب است آن ها را بدانید، بحث را به پایان بردیم. حال اما و در اینجا که آخر حرف هایمان است، وقت این رسیده است که به یک نتیجه ای برسیم.

اگر که قصد یادگیری پیانو را دارید باید بسیار محتاط باشید، زیرا اشتباه در هر یک از قسمت ها و مراحلی که به آن اشاره کردیم باعث خواهد شد که هزینه ها، خرج ها و زمانی که شما برای آموختن پیانو گذاشته اید، همه به هیچ تبدیل شوند، شما آن طور که دلتان می خواهد پیانو بنوازید و یا نتوانید نواختن پیانو را فرا بگیرید. به طور مثال افرادی هستند که تظاهر می کنند در امر آموزش پیانو در کرج یا شهر های دیگر، استاد هستند و توانایی تدریس دارند، این در صورتی است که بعد از این که شما تحت نظر آن ها برای آموزش پیانو قرار می گیرید، می بینید که هیچ چیزی در چنطه ندارند.

همچنین چنان چه، تصمیم جدی گرفتید که دوره آموزش پیانو در کرج خودتان را شروع کنید، پیشنهاد ما به شما استاد سپهر ابراهیمی است. استاد سپهر ابراهیمی را با داشتن سابقه ای طولانی در امر آموزش پیانو، تعداد کثیری دانش آموخته، دانش موسیقی بالا و توانایی آموزش و انتقال مطلب مناسب، به جرئت می توان گفت که در سطح استان البرز جزء برترین اساتید نوازندگی می باشد.

آموزشگاه پیانو در منزل

نکات آموزش پیانو در کرج

نکات و مطالبی هستند که در طول زمان ثابت شده اند که می توانند به شما در زمینه یادگیری پیانو کمک کنند. این نکات دامنه وسیعی از تکنیک ها را شامل میشوند که از ساده ترین چیز ها مثل زیاد گوش دادن آهنگ شروع می شوند و به موارد تخصصی ای مثل شکاندن و تبدیل میزان های بزرگ به بخش های کوچک تر می رسد. در قسمت پایینی به برخی از مفید ترین ها از بین این نکات اشاره کرده ایم.

یادگیری خوب تئوری موسیقی

یادگیری خوب تئوری موسیقی از آن جهت مفید واقع می شود که به شما کمک می کند تا اصول و مبانی موسیقی را فرا بگیرید و بتوانید ساختار اولیه آهنگ ها را تشخیص دهید، با آکورد ها آشنا شوید، از نحوه کارکرد پیانو مطلع شوید و بتوانید به خوبی بفهمید که چه از لحاظ موسیقی و چه از لحاظ تئوری، در حال انجام چه کاری هستید.

درست نشستن پشت پیانو

این موضوع شاید در نگاه اول با اهمیت به نظر نیاید و در تدریس بسیاری از اساتید اصلا آموزش هم داده نشود، این در حالی است که نحوه نشستن شما پشت پیانو هم در سلامتی تان تاثیر می گذارد و هم در نحوه نواختن پیانو تان، برای مثال باید طوری پشت پیانو بنشینید که هم کمرتان راست باشد و قوز نباشد و هم دست هایتان به نرمی و با حالتی شل بر روی کلاویه ها قرار بگیرند.

زیاد آهنگ گوش بدهید

گوش دادن آهنگ از این منظر به شما کمک می کند که شما وقتی که به موسیقی گوش میدهید سعی میکنید تا اتفاقات و نت هایی که نوازنده می نوازد را بیشتر متوجه شوید و بهتر با کارکرد آنها و قطعه های موسیقی آشنا شوید و کاربرد قطعات موسیقی را بهتر درک کنید.

نت خوانی کنید

بدون نت خوانی کردن سرعت یادگیری شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند، برای این که بتوانید نت ها را بنوازید، لازم است که در مرحله اول بتوانید آن ها را بخوانید. همچنین شناخت ریتم ها، نت ها و سر کلید ها باعث می شود که شما سرعت نواختن پیانوتان را بالا ببرید.

به دستتان نگاه نکنید

نگاه کردن به دستانتان در هنگام نواختن، نه تنها باعث کاهش سرعتتان میشود بلکه باعث به اشتباه افتادن تان هم خواهد شد، به این دلیل که شمایی که مبتدی هستید، نت های قطعات را از حفظ نیستید و برای نواختن نت ها نیاز دارید که چشم تان به دفتر نت ها باشد تا بتوانید آن ها را بنوازید، در صورتی که به دست هایتان نگاه کنید باید دائما نواختن را قطع کنید و نت های قسمتی از قطعه را حفظ کنید تا بتوانید آن را بنوازید و در نتیجه نواختن شما روند یکنواختی پیدا نخواهد کرد.

برای دیگران بنوازید

نواختن پیانو برای دیگران از این جهت مفید واقع می شود که، باعث می شود اعتماد به نفس و انگیزه شما به طور زیادی افزایش پیدا کند. به همین ترتیب اگر که در تلگرام، اینستاگرام یا هر فضای مجازی، ویدیو های کار خود را منتشر کنید، هنگامی که نظر دیگران درباره نواختن تان را بشنوید، حس خوبی بهتان منتقل خواهد شد. به طور کلی این دیدگاه که چون تازه مبتدی هستید نمی توانید در مقابل دیگران پیانو بنوازید، طرز فکر غلطی است.

آهنگ های مورد علاقه تان را بزنید

به قدری قطعه پیانو در دنیا وجود دارد که حتی اگر تمام عمرتان را هم بگذارید، نخواهید توانست تمامی آن ها را بیاموزید. برای بسیاری از افراد مبتدی که تازه دوره آموزش پیانو در کرج را شروع کرده اند، این که قطعاتی را بنوازند که برایشان جذابیتی ندارد باعث خواهد شد که نسبت به تمرین کردن بی رغبت شوند، به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای تمرین پیانو سعی کنید که موزیک ها یا قطعه های موسیقی که به آن ها علاقه دارید را بنوازید. زمانی که قطعه ای را که به آن علاقه دارید را می نوازید، به علت همین علاقتان، هماهنگی درستی بین مغز و عضله هایتان ایجاد می شود که باعث می شود به بهترین نحو ممکن پیانو بنوازید.

عجله نکنید

برای یادگیری پیانو و نواختن قطعه های بیشتر و جدید تر تحت هیچ شرایطی عجله نکنید، زیرا این کار نه تنها باعث نخواهد شد که سرعت یادگیری شما بیشتر شود، بلکه باعث خواهد شد که نتوانید بر روی کاری که باید انجام دهید تمرکز کنید و در نتیجه آن، برای مدت طولانی ای تنها درجا خواهید زد، همچنین در اول کار برای شما که مبتدی هستید عجله کردن از جهت دیگری هم سم است، که باعث می شود شما نتوانید تکنیک های اولیه کار را که نیاز به یادگیری و نواخته شدن با آرامش و تمرکز هستند، به درستی و کامل یاد بگیرید.

زمانی که مینوازید، ملودی بخوانید

با این که نواختن پیانو دنیای کاملا متفاوتی است در مقایسه با خوانندگی، اگر شما همزمان با نواختن قطعه ای، آن را با خود زمزمه نیز بکنید، به دلیل شیوه کاری مغز انسان، باعث خواهد شد که آهنگ و قطعه با جزئیات بیشتر و بهتری در ذهنتان نقش بگیرد و شما بهتر بتوانید آن را بنوازید.

میزان های بزرگ را به واحد های کوچک تر تبدیل کنید

به علت تازه کار بودن شما و نداشتن آشنایی زیاد با فضای کار، اگر که تعداد زیادی نت در یک میزان ببینید ممکن است که گیج شوید. شکستن و تبدیل میزان های بزرگ و پیچیده به واحد های کوچک تر باعث خواهد شد که شما بهتر بتوانید قطعه و قسمتی که قرار است بنوازید را درک و استنباط کنید، به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم در زمان برخورد با چنین شرایطی حتما از تکنیک ساده سازی استفاده کنید.

قطعه را حفظ کنید

به این علت که ممکن است برای شما که تازه یادگیری پیانو را شروع کرده اید، نت خوانی مقداری سخت باشد، بهتر است که آهنگ و قطعه را به خاطر بسپارید. با این کار شما خواهید توانست که جایگری درست انگشت های دست، حرکات نمایشی لازم و داینامیک درست را اجرا کنید. اگر که موسیقی را به خاطر و ذهنتان بسپارید بهتر خواهید توانست با آن ارتباط برقرار کنید.