آموزش پیانو در فردیس

مقاله ای که امروز با بررسی آن در خدمت شما خواهیم بود، آموزش پیانو در فردیس است؛اگر ساکن شهر فردیس هستید و به دنیال آموزش پیانو در فردیس هستید در ادامه این مقاله حتما با ما همراه باشید. پیانو یک ساز موسیقی است که اولین بار توسط بارتولومئو کریستوفری در حدود سال 1700 ساخته شد؛ نحوه تولید صدا در پیانو به این صورت است که چکش های پیانو به سیم ها برخورد کرده و صدا تولید می شود، روند کار پیانو در مدل آکوستیک به این شکل است كه هنگامی که نوازنده به کلید های پیانو ضربه میزند، چکش ها به سیم ها برخورد کرده و در نتیجه صدا تولید می شود.

به طور کلی ساز پیانو ساز پرطرفدار و دوست داشنی است که در طول تاریخ همواره مردم به یادگیری نواختن آن علاقه نشان داده اند، به همین جهت ما پیشنهاد میکنیم که شما نیز برای آشنایی بیشتر با پیانو و چند و چون آموزش پیانو در فردیس ادامه مقاله را دنیال کنید، زیرا ما در ادامه به جزئیاتی درباره پیانو و به راهنمایی هایی که شما برای یادگیری ساز پیانو و آموزش پیانو در فردیس به آنها نیاز دارید، پرادخته ایم. در صوریتی که علاقه مند به یادگیری پیانو در منزل می باشید می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و با مشاورین سپهر ملودی در تماس باشید.

برندهای پیانو

پیانو نیز مانند تمامی ساز های موسیقی علاوه بر این که انواع مختلفی دارد، توسط برند های متفاوتی نیز ساخته می شود، هر کدام از این برند ها نیز به روش خاص خود پیانو را می سازند و آپشن های دلخواه خودشان را بر روی آن قرار میدهند. پیش ازاستارت کار یادگیری و آموزش پیانو در فردیس شما باید درباره برند های سازنده پیانو اطلاعاتی داشته باشید، زیرا قبل از شروع آموزش پیانو در فردیس شما به این احتیاج خواهید داشت که پیانو تهیه کنید، به همین دلیل شناختن برند های پیانو امری ضروری برایتان تلقی می شود. در زیر به برخی از بهترین و مشهور ترین برند های سازنده پیانو اشاره کرده ایم.

فازیولی

برند فازیولی یک برند ایتالیایی و نسبتا جوان ساخت پیانو است که از سال 1970 میلادی شروع به ساخت پیانو کرده است، پیانو های ساخت فازیولی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که همین هم باعث بالا بودن قیمت پیانو های ساخت این شرکت شده است. تخصص شرکت فازیولی که کارخانه آن در نواحی شمالی کشور ایتالیا واقع شده است، ساخت گرند پیانوها از شاخه پیانو های آکوستیک یا مکانیکی است، این شرکت در ساخت گرند پیانو ها از مواد خاصی همچون ورقه های طلا، ناورن قرمز و آبنوس استفاده می کند.

یاماها

از مشهور ترین برند های پیانو سازی جهان که احتمالا شما نیز نام آن را شنیده اید، برند یاماها است. شهرت برند پیانو سازی یاماها در دنیا بخاطر انعطاف پذیزی و برتری آن است. شرکت یاماها در طیف گسترده ای اقدام به ساخت پیانو ها میکند به طوری که سبد پیانو های ساخت شرکت یاماها شامل انواع پیانو های دیجیتال و انواع پیانو های مکانیکی می شود. یکی از مهم ترین مزایای پیانو های ساخت شرکت یاماها این است پیانو های یاماها علاوه خوش ساخت بودن و داشتن کیفیت ساخت بالا، از قیمت های منصفانه ای نیز برخوردار هستند.

بوسندورفر (Bosendorfer)

شرکت بوسندورفر یکی ازقدیمی ترین و معروف ترین شرکتهای پیانو سازی دنیا است، این شرکت اتریشی از سال 1828 تا کنون اقدام به ساخت پیانو های مکانیکی علی الخصوص گرند پبانو ها کرده است. اگر برای شروع دوره یادگیری و آموزش پیانو در فردیس تان بودجه زیادی را کنار گذاشته اید، حتما نیم نگاهی به پیانو های بوسندورفر داشته باشید، زیرا ساز های بوسندورفر علاوه بر کارایی بالا، نوعی مظهر زیبایی نیز به شمار می روند. همچنین یکی از نکات قابل توجه شرکت بوسندورفر این است که پیانو هایی با بیش از 88 کلاویه، اولین بار توسط این شرکت اتریشی ابداع شده اند.

استین وی و پسران (Steinway & Sons)

یکی دیگر از قدیمی ترین و بهترین برند های پیانو سازی جهان برند استین وی و پسران می باشد. این شرکت در سال 1853 میلادی و توسط یک مهاجر آلمانی به نام هنری انگلهارد استین وی در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا شروع به کار کرد. این شرکت از برند های معتبر پیانو سازی در دنیا است و انواع مختلفی از پیانو های آکوستیک را ارائه میکند. به جز دو مدل بوستون که میانرده است و مدل اسکس که پایین رده محسوب میشود،پیانو های این شرکت از قیمت های بالایی برخوردار هستند.

بهترین پیانیست های جهان در طول تاریخ

شناختن بهترین پیانیست های جهان از آن جهت به یادگیری آموزش پیانو در فردیس شما کمک میکند که باعث میشود تا که شما با قطعات نواخته شده توسط آنها، روند کار و نحوه نواختنشان آشنا شوید وبتوانید از آن ها برای یادگیری بهتر نواختن پیانو الگو بگیرید، همچنین دیدن ویدیو های نواختن آنها و خواندن روش و شکل کارشان نیز به شما انگیزه میدهد تا بیشتر برای تمرین پیانو زمان بگذارید. از پیانیست های نامی درطول تاریخ میتوان به افراد پایین اشاره کرد.

  • بتهوون که میتوان آن را نه تنها از بهترین پیانیست های تاریخ بلکه از بهترین موسیقی دانان تاریخ نیز دانست.
  • دانیل بارنبوم آرژانتینی – اسرائیلی
  • لیف اووه اندیس نروژی
  • آلفرد برندل
  • گلن گولد کانادایی
  • ولادیمیر هورویتس
  • فردریک شوپن
  • موتسارت مشهور
  • سرگئی راخمانینف روس
  • لانگ لانگ چینی

این ها برخی از مشهور ترین و موفق ترین پیانیست های تاریخ بودند که هرکدام نقش خاص و انقلابی در نحوه نواختن پیانو داشته اند. در ادامه مبحث به سراغ یکی از مهم ترین مسائل و موضوعاتی که شمایی که ساکن شهر فردیس هستید و قصد یادگیری و آموزش پیانو در فردیس را دارید با آن مواجه خواهید شد می رویم.

آموزشگاه پیانو در منزل

برای آموزش پیانو در فردیس چه کنم؟

برای این که یادگیری و آموزش پیانو در فردیس را شروع کنید، در ابتدای امر و دراولین مرحله نیاز به استاد پیانویی دارید که یک ساکن شهر فردیس باشد و دو از مهارت کافی، تجربه لازم، توانایی انتقال و تدریس بالایی برخوردار باشد، در مرحله دوم شما نیاز دارید تا با راهنمایی و یا همراهی همان استاد خبره، اقدام به خرید یک دستگاه پیانوی دیجیتال یا آکوستیک بکنید، انتخاب نوع پیانو، یعنی دیجیتالی یا آکوستیک بودن آن هم در ابتدا بسته به نظر استاد و در ادامه بسته به شرایط خود شما است؛ در مرحله سوم هم که آخرین مرحله است شما تحت تعلیم استاد قرار میگیرید و دوره یادگیری و آموزش پیانو در فردیس خودتان را شروع میکنید.در این قسمت به این مسئله پرداختیم که شمایی که ساکن شهر فردیس هستید و قصد یادگیری و آمورش پیانو در فردیس را دارید، چه کارهایی را باید انجام دهید تا بتوانید دوره آموزش پیانو در فردیس تان راشروع کنید؛ اما حال و در آخرکار به سراغ بخش پایانی صحبت هایمان یعنی جمع بندی می رویم.

پیانو از چه اجزایی تشکیل شده است؟

شما که به دنبال آموزش پیانو در فردیس هستید، بهتر است پیش از اینکه یادگیری پیانو را شروع کنید، مقداری با برخی اجزا و قسمت های پیانو آشنا شوید. پیانو ها به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند، آکوستیک و دیجیتال. ما در این بخش قصد داریم تا برخی از اجزای تشکیل دهنده پیانو های دیجیتال و آکوستیک را به شما معرفی کنیم تا همانطور که در اول پاراگراف هم به آن اشاره کردیم، شما پیش از شروع آموزش پیانو در فردیس یعنی شهر خودتان اطلاعاتی درباره سازی که با آن کار خواهید کرد داشته باشید و از اجزا و قسمت های مختلف آن آگاه باشید.

پیانو دیجیتال

یکی از انواع پیانو هایی که شما میتوانید برای شروع آموزش پیانو در فردیس، شهر خودتان استفاده کنید، پیانو های دیجیتال هستند، در این پیانو ها به جای این که روند تولید صدا به طور طبیعی و با برخورد سیم ها و چکش ها صورت بگیرد، از قطعات الکترونیکی و بلند گو ها استفاده شده است. پیانو های دیجیتال در مقایسه با پیانو های آکوستیک دارای حجم کمتری هستند و به ىليل الكترونيكي بودن دارای برخی قالبلیت های خاص هستند که پیانو های آکوستیک از آنها بی بهره اند. در زیر به برخی از اجزای پیانو های دیجیتال اشاره کرده ایم.

آموزش پیانو در فردیس

آموزش پیانو در فردیس

  • ژنراتور صدا

این جز از پیانوی دیجیتال یک ماژول دیجیتال است که وظیفه تولید صدای الکترونیکی را بر عهده دارد، ژنراتور صدا، معمولا در یک حافظه (ROM) قرار دارد. همچنین این ماژول دیجیتال توانایی تولید صدا که به پیش تر آن اشاره کردیم، پذیرش دستورات و MIDI را نیز دارا می باشد.

  • منبع تغذیه

از آن جهت که پیانو های دیجیتال همانطور که از اسمشان پیداست دیجیتال و الکترونیکی هستند، قدرت مورد نیاز فعالیت های خود را از انرژی برق تامین میکنند، به طوری که اگر برق نباشد پیانوی شما بلااستفاده خواهد بود. همچنین برای تامین برق مورد نیاز فعالیت پیانوی دیجیتال نیز نمیتوان دو شاخه آن را به طور مستقیم به پریز برق زد، بلکه باید آن را با استفاده از آداپتوری که همراه پیانوی دیجیتال به شما داده شده است به پریز برق متصل کرد.

  •  کلاویه ها

پیانو های دیجیتال نیز مانند پیانو های آکوستیک از کلاویه ها تشکیل شده اما با این جال یک تفاوت اساسی در این زمینه با پیانو های آکوستیک دارند. این تفاوت پیانو دیجیتال با پیانو آکوستیک که لازم است شما که قصد شروع آموزش پیانو در فردیس را دارید بدانید، این است که در برخی از مدل ها پیانو های دیجیتال به جای داشتن هشتاد و هشت کلاویه تنها دارای 61 کلاویه هستند، البته پیشنهاد ما در این زمینه این است که شمایی که نیت به یادگیری پیانو کرده اید حتما پیانو با 88 کلاویه تهیه کنید.

  • پدال ها

در برخی مدل های پیانو دیجیتال برای شبیه تر شدن آنها به پیانوی آکوستیک پدالی تعبیه شده است که عملکردی شبیه به عملکرد پدال پیانوی آکوستیک دارد، نحوه كار اين پدال در پیانو آکوستیک به این شکل است که با فشردن پدال ها میراگراها برای همه سیم ها بلند می شود که این اتفاق هم باعث می شود که صدای سیم ها با نت های نواخته شده طنین انداز شود، لازم است ذکر کنیم که تنها پیانوهای دیجیتالی حرفه ای و گران قیمت از این نوع پدال های پیانوی آکوستیک برخوردار هستند.

  • سیستم رابط کاربری

سیستم عاملی یا سیستم نرم افزاری که توسط شرکت سازنده پیانو طراحی شده است تا به شما کمک کند تا قابلیت های مختلف پیانوی دیجیتال خود را مدیریت، فعال و یا غیرفعال کنید را سیستم رابط کاربری پیانو دیجیتال می گویند، این سیستم معمولا در اکثریت پیانو های دیجیتال در قسمت بالایی ومرکزی پیانو قرار گرفته است و به نوازنده در جهت مدیریت بهتر ساز خود کمک می نماید.

  • پایه ساز

همانطور که احتمالا بدانید، اکثریت مدل های پیانو دیجیتال سایز بسیار کوچک تری نسبت به پیانو های آکوستیک دارند و قابلیت حمل دارند، به همین دلیل از پایه به صورت ثابت برای پیانو برخوردار نیستند و بیشتر به مانند ارگ ها هستند، به همین دلیل یکی از اجزایی که شما برای نواختن پیانوی دیجیتال خود و شروع آموزش پیانو در فردیس به آن احتیاج دارید یک پایه است، پایه پیانو دیجیتال با توجه به توضیحاتی که دادیم به قدری مهم است که می توان آن را جزئی ار خود پیانو دیجیتال دانست.

این مواردی که اشاره شد تعدادی از انواع اجزای سازنده و تشکیل دهنده یک پیانوی دیجیتال بودند که ما سعی کردیم در این بخش به طور خلاصه و کوتاهی به آنها بپردازیم، حال اما وقت آن است که به سراغ نوع دیگر پیانو ها یعنی پیانو های آکوستیک برویم و به معرفی برخی از اجزای آن ها بپردازیم.

پیانو آکوستیک یا مکانیکی

یکی دیگر از انواع پیانو که شما قبل از شروع آموزش پیانودر فردیس، شهرتان باید با آن و اجزایش آشنایت حدودی داشته باشید، پیانوی آکوستیک است. در ادامه و در پایین سعی کرده ایم تا برخی از اجزای پیانوی آکوستیک را برای شما معرفی کرده و مقداری هم راجع به آن ها برایتان توضیح بدهیم.

آموزش پیانو در فردیس

آموزش پیانو در فردیس

  • تخته سیمگیر

بلوک چوبی و سختی را که از چند لایه چوب به قطر حدودی 2 یا 3 سانتی متر تشکیل شده است و سیمگیر های پیانوی آکوستیک را در خود نگه میدارد، تخته سیم گیر می نامند. سیم گیر پیانو آکوستیک یک قعطه میله ای شکل و کوچک است که در سر آن سوراخی وجود دارد كه سیم پیانوهم به سوارخ انتهای سیم گیر بسه و تابیده میشود. همچنین سیمگیردرداخل تخته سيمگیر که از لایه های مختلفی ازچوب که در جهت های مختلفی به صورت سفت و محکم به هم چسبانده شده اند قرار گرفته است تا باعث شود که تخته سیمگیر مقاومت زیادی در برابر چرخیدن های آن داشته باشد.

  • ساند بورد

به معرفی یکی ازمهم ترین قسمت های پیانوی آکوستیک رسیدم، قسمت ساند بورد پیانو آکوستیک وظیفه پخش و رزونانس صدای تولید شده سیم ها را بر عهده دارد، بخش ساند بورد از صفحه ای چوبی ساخته شده است که با ارتعاش سیم ها به لرزه در می آيد تا صدای تولید شده سیم ها تقویت شود، ساند بورد های مرغوب معمولا از چوب درخت صنوبر ساخته میشوند، همچنین هر چه چوب ساند بورد دارای رگه و شیارهای بیشتری روی خود باشد کیفیت صدای تولیدی ساند بورد بالا تر می رود.

  • اکشن

بیشتر قطعات و قسمت های پیانو در این قسم جمع شده اند قسمت هایی مثل دمپر ها، کلید ها، اهرم های تکرار، چکش ها و… ، تمامی این قطعات در کنار یک فریم آهنی قرار گرفته، روی هم سوار شده اند و مجموعه اي یکپارچه را تشکیل داده اند. قسمت اکشنن پیانوی آکوستیک به دلیل آن که قلب پیانو است دارای ساختاری بسیار پیچیده است.

در این بخش به معرفی برخی از اجزای پیانوی دیجیتال و پیانوی آکوستیک پرداختیم و در مورد هرکدام هم توضیحی مختصر به شما دادیم تا شما قبل از شروع دوره آموزش پیانو در فردیس تان اطلاعاتی در مورد این که ساز مورد علاقتان یعنی پیانو چگونه کار می کند داشته باشید.

این ها برخی از مشهورترین برند های پیانو سازی در ایران و جهان بودند که با آنها آشنا شدیم. شما می توانید بسته به بودجه ای که برای بحث یادگیری و آموزش پیانو در فردیس تان آماده کرده اید، اقدام به خرید پیانوی آکوستیک و یا پیانوی دیجیتال از این برند ها بکنید. به سراغ قسمت بعد می رویم تا با تعدادی ازپیانیست های مشهور از گذشته تاکنون آشنا شویم.

آموزش پیانو در فردیس

آموزش پیانو در فردیس

نتیجه گفتمان

در طول مقاله سعی کردیم تا شما را با پیانو و اجزای آن، بهترین برند ها و شرکت های سازنده پیانو های دیجیتال و آکوستیک و بهترین پیانیست های جهان ِآشنا کنیم؛ همچنین برای شمایی که ساکن شهر فردیس هستید و قصد یادگیری پیانو را دارید نیز از این که برای آموزش پیانو در فردیس چه باید بکنید هم گفتیم؛ اما اکنون و در اینجا وقت آن است که صحبت هایمان را جمع بندی کرده و یک نتیجه ای از آنها خارج کنیم.

به طور کلی اگر که شما ساکن شهر فردیس یا حتی شهر کرج از استان البرزهستید و قصد این را کرده اید که پیانویی خریده و نواختن آن را یاد بگیرید، بهتر است که قبل از شروع دوره یادگیری و آموزش پیانو در فردیس تان، با استادی خبره در زمینه آموزش پیانو آشنا شوید، استادی که علاوه بر مواردی که در طول بحث به آن ها اشاره شد، دارای نمونه کار نیز باشد، یعنی افرادی را که قبلا به آنها پیانو تدریس کرده است را به عنوان نمونه داشته باشدز همچنین علاوه بر این نیز همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد، بهتر است که تمامی روند کاريادگیری و آموزش پیانو در فردیس تان را به این استاد متبحر بسپارید تا به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن نواخن پیانو را یاد بگیرید.